Nyheter från föreningen
Mössor och halsdukar!
16 nov
Dam Utveckling vidare i F16 USM
10 nov
Arrangemang behöver hjälp!
8 nov
Tips - följ våra matcher live
13 nov, 22:19 0 kommentarer
Bemanningsschema & kioskinköpare
13 nov, 09:44 0 kommentarer
Hej,
Bemanningsschema
Nu har Elin & Ulrika lagt bemanningsschemat för uppdrag och egna hemmamatcher.
- Kallelser kommer i appen.
- Båda föräldrarna kallas till uppdraget, men det är alltså bara en förälder per spelare som anmäler sig.
- Om du inte kan ansvarar du för att byta med någon annan förälder - du kan alltså inte bara svara "Nej" på kallelsen.
- Kontaktuppgifter till övriga föräldrar finns i appen.
- Messenger-gruppen kan användas för att efterfråga byten av uppdrag.
- Ev frågor om schemat tas med Ulrika eller Elin.
- Vi tränare blandar oss inte i bemanning.
Inköpare kiosk
Efter föräldramötet efterfrågade vi även en kioskinköpare. Maria Eriksson hade hand om det förra säsongen.
Vem kan ta på sig det nu? Maria kan svara på frågor om man har det.
Så här fungerar det (Marias sammanfattning):
- IBK har sponsoravtal med ICA Kvantum och Torpahallen. Det finns inga krav i avtalen på motprestation men ingångsvärdet är att vi ska hjälpa dem som hjälper oss och helst handla där.
- Finns däremot inga inköpskonton upplagda för fakturering utan bygger på att vi gör egna utlägg.
- Vid utlägg lämnar man in kvittot med Kontonummer och lag på & detta betalas sedan tillbaka från föreningen och lagkontot via banköverföring.
- Finns idag ingen möjlighet att förvara vårt ”lilla lager” hos föreningen. Någon behöver förvara lådan mellan matcherna.
- Inköpen vi gjorde förra säsongen var ungefär:
- Vatten, Loka m smak
- Festis
- Styckförpackade kakor (delicato-boll/pärlboll/dammsugare)
- Wasa-knäcke (2 sorter)
- Kaffe 2 pkt brygg
- The (earl grey)
- Oboy (vattenlöslig portionsförpackat)
- Mjölk (laktosfri i små trekantsförpackningar som inte behöver stå i kyl). Det beställde jag på Hemköp och kunde hämtas upp där några dagar senare. Fördelen var att man inte behövde handla till varje tillfälle och att de inte behövde förvaras i kylskåp, men stor förpackning och vi fick tyvärr slänga en del)
- Ngt bra styckförpackat för gluten/laktosintoleranta
- Vi hade korv med bröd vid något tillfälle och toast vid några andra tillfällen, men det var väldigt svårt att avgöra om det skulle gå åt så föll lite olika ut.
- Eget hembakat drar förstås in mest till kassan om det finns någon som har lust och utrymme för det till matchtillfällena.
/ Ulrik, Elin, Maria & tränarna
Matchkläder & inpasseringskod i idrottshallarna
13 nov, 08:37 0 kommentarer
Hejsan,
2 informationspunkter:
Matchställ
- I år ansvarar killarna själva tvätt av sitt matchställ och att få med stället till match.
- Stället består av tröja, shorts och strumpor.
- Viktigt! Tappas plagg bort behöver ni betala för nytt.
- De som inte var med på matchen i helgen kommer få stället vi kommande matcher.
- Tvätta ut-och-in och utan sköljmedel för att skydda trycket.
- Målvaktskläderna sköter vi ledare.
Inpasseringskod i idrottshallarna
- Fr o m nu kommer vi använda oss av inpasseringskod till de hallar vi är i.
- Syftet är att hallarna ska vara trygga och att obehöriga inte ska komma in i onödan.
- Alltid samma kod.
- Kod: 2011.
- Koden står i kallelsen
/ tränarna
Försäljning av Bingolotter till uppesittarkvällen
13 nov, 08:29 0 kommentarer
Hej föräldrar,
Som vi nämnde på föräldramötet kommer vi även i år att sälja bingolotter inför uppesittarkvällen. Denna försäljning är viktig för att täcka det inkomstbortfall som föreningen upplever när vi inte deltar i uppdraget vid campingen under cross-VM under sommaren.
Intäkterna från försäljningen går direkt till föreningen. Om vi säljer mer än 10 lotter så går överskottet (38 kr/lott) till lagkassan.
I år innebär detta följande:
- Varje spelare ska sälja 10 lotter.
- Max 20 lotter per familj. Meddela vilket lag ni som familj väljer att inte sälja för.
- Om ni inte kan eller vill sälja lotter, kan ni istället lösa in motsvarande belopp (38 kr per lott). Totalt 380 kr.
För vårt lag är Ulrika de Paulis administratör för bingolottoförsäljningen. Hon behöver få information om följande via mail så snart som möjligt:
- Om ni vill lösa in motsvarande belopp på 380 kr.
- Om ni inte ska sälja några bingolotter för detta lag på grund av att ni redan har mottagit 20 lotter att sälja för andra lag.
- Om ni vill eller kan sälja fler lotter. Vinsten på 38 kr per lott går då direkt till lagkassan.
- Betalning av lotter eller inlösen sker via Swish till lagets kassa på 123 432 75 16, senast den 24/12.
Lotterna kommer att börja delas ut i samband med matchen på lördag. Skicka er information till Ulrika på ulrikadep@yahoo.se.
Här finns en enkel beställningslista att skriva ut och lägga på jobbet.
Tack för ert engagemang och stöd!
/ Ulrika & tränarna
Sammanfattning föräldramäte
8 nov, 00:01 0 kommentarer
Tack för dagens föräldramöte! Här kommer en sammanfattning av vad vi gick igenom.
Föräldrauppdrag
- Bemanna uppdragen från föreningen
- Hantera inköp kiosk
- Administrerar Bingolotter för uppesittarkvällen
Ulrika de Paulis och Elin Isaksson åtog sig att fixa med bemanningen och Bingolotterna. Stort tack för detta!
Bemanningsschemat kommer inom kort. Kallelse kommer därefter skickas i Svenska lag-appen. Om du har förhinder, byter du med annan förälder.
Vi behöver någon som sköter inköp till kiosken. Vi har en låda som fungerar som lager. Detta behöver vi lösa snarast! Vi hade denna lösning förra året och det fungerade mycket bra att en person skötte inköpen. Alla intäkter från egen kiosk går till lagkassan. Det är alldeles utmärkt att ha hembakt i kiosken.
Detta behöver bemannas
Egna hemmamatcher:
- 2 föräldrar - Sekretariat & Domarvärd – Detta sköts av Elisabeth Nejdmo, Patric Svensson, Lennart Skott
- 2 föräldrar - Publikvärd & Kiosk. Se nedan vad Publikvärd innebär.
Föreningens uppdrag:
- 19 november Sargvakt/Kiosk/Entré - A-lag Dam – 4 vuxna
- 12 december Lussebandy – Kiosk – 5 vuxna
- 1 mars Sargvakt/Kiosk/Entré - A-lag Dam & Herr – 4 vuxna
- 1 mars Sargvakt/Kiosk/Entré - A-lag Dam & Herr – 4 vuxna
Publikvärd
En av de två i kiosken på egna hemmamatcher är Publikvärd. Rollen Publikvärd är på uppdrag av Västergötlands innebandyförbund och syftar till att skapa en trygg miljö kring matcher. Det innebär att:
- Att före match vara välkomnande mot motståndarlag och publik.
- Att se till så att föräldrar och supportrar är avskilda från lagen förslagsvis på den motsatta sidan mot lagens avbytarbänkar.
- Att under match bidra till god stämning. Se till att ingen i publiken stör ledare, spelare eller domare. Sätt stopp för alla former av diskriminerande beteenden.
- Publikvärden ska bära särskild väst efter VIBF:s styrningar.
Bingolotter
- Föreningen har beslutat att vi ska sälja bingolotter 1 gång/år.
- Intäkter går till hela föreningen.
- 10 lotter per spelare
- Säljer vi mer går överskottet till lagkassan
- Max 20 lotter per familj, meddela i vilket lag som ni som familj väljer att inte betala
- Om man inte vill eller kan sälja så löser man in motsvarande vinst för lotterna (38kr per st )
- Betalning av lotter/inlösen kommer ske med Swish till respektive lagkassa, betalningen skall göras senast 24/12.
- Mer info kommer! Men tveka inte att redan nu börja sälja till nära och kära!
Träningar
Träningstider:
- Tisdag - 18.30-19.00, Fyrkanten
- Varannan Onsdag – 20.00-21.00, Holmängenskolan
- Torsdag – 17.00-18.30, Gymnasiehallen
Vi kör träningsblock på ca 4 veckor. Under blocket är träningarna likartade så att killarna ska känna igen sig och uppleva att de utvecklas genom att upprepa samma övningar ofta. Vi samlas 20 min innan träning för ombyte, komma till ro och fokusera på träning för att därefter gå igenom dagens träning. Efter tärningen har vi en kort samling. Vi ser tiden i omklädningsrummet som en viktig stund för att bygga lagkänsla. Vi uppmuntar till att killarna duschar efter tärningen vilket gör att de hänger kvar längre i omklädningsrummet. Detta önskar vi att även ni föräldrar uppmuntrar till.
Uppförande
På våra matcher och träningar har vi nolltolerans på att klaga på domare, motspelare och medspelare.
Bortamatch
För att ha koll på att vi har tillräckligt med bilar ska ni meddela i svaret i kallelsen om det behövs skjuts eller hur många platser ni har till spelare i bilen.
Vi inför milersättning till de som kör till bortamatch. 20 kr/milen. Vi försöker åka med så få bilar som möjligt. Totala kostnaden delas därefter på samtliga spelare. Exempel Lidköping: 70 kr/spelare Habo: 140 kr/spelare.
Kommunikation
- Vi kommer fr o m nu köra vår information till Svenska lag-appen.
- I appen finns även kontaktuppgifter till alla tränare och föräldrar.
- Vi har även en Messenger-grupp för föräldrar. Gruppen används för att t ex snabbt nå andra föräldrar för att byta arbetspass.
Tvätt - Matchställ
- Alla tvättar sitt eget matchställ.
- Spelarna ansvara för att få med det hem efter match samt att ta med det till match.
- Tvätta tröjorna insidan-ut. Använd inte sköljmedel.
/ Tränarna
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Tor 21/11
16:40-18:45 |
Träning
Gymnasiehallen |
Lör 23/11
14:15-17:00 |
Kiosk & publikvärd hemmamatch
Idrottshuset Vänersborg |
Lör 23/11
15:15-16:45 |
Match mot IBK Lidköping P11 2
Idrottshuset, Vänersborg |
Tis 26/11
18:10-20:15 |
Träning
Fyrkanten Vargön |
Ons 27/11
19:40-21:15 |
Träning
Holmängenskolan |
Tor 28/11
16:40-18:45 |
Träning
Gymnasiehallen |
Tis 3/12
18:10-20:15 |
Träning
Fyrkanten Vargön |
Tor 5/12
16:40-18:45 |
Träning
Gymnasiehallen |
Lör 7/12
08:30-11:00 |
Kiosk & publikvärd hemmamatch
Idrottshuset Vänersborg |
Lör 7/12
09:30-11:30 |
Match mot Falköpings IBK P12
Idrottshuset, Vänersborg |