Dela nyhet
Anteckningar från mötet
14 sep 2017 0 kommentarer
Tack för ett trevligt möte igår tillsammans med arrangemangsgruppen. Vi välkomnar Ki Cullberg till gänget! I fortsättningen kan vi använda dokumentfliken till mötesanteckningar men såhär i uppstarten tänker jag att detta blir ett bra forum.
Arrangemangsgruppen berättade om sina uppdrag: Redstarsbollen, Lussebandyn, Aqua Blå, Cross-VM och samtliga A-lagsmatcher. Det är framförallt matcherna de behöver hjälp med. Uppgifter som ska hanteras i samband med match är:
- Kiosk - 3 vuxna(från ett ungdomslag) samt ngn som är van
- Inköp - Tommy C och Margareta O ordnar det till första matchen, därefter kommer en rutin
- Entré - 2 personer(vuxna/äldre barn från ett ungdomslag)
- Sargvakter/lottförsäljning/chokladhjul - 10 ungdomar
Anna L och Margareta O redigerar och uppdaterar en checklista för samtliga funktioner kring matcherna som kan användas för information till ledare och föräldrar. Josefina S från ungdomskommittén gör ett schema över vilket ungdomslag som ansvarar för resp herrmatch och skriver upp det på listan i klubblokalen. Medlemskorten kommer sannolikt att delas ut i samband med matchen den 23/9, därefter ska dessa visas upp i samband med entré.
Nödanrop!
Det saknas speaker till första matchen den 23/9. Kan vi hjälpas åt att hitta någon?
Klubblokalens öppettider/mellis
Vi siktar på att hålla klubblokalen öppen må, on, fre 15-17(18 när matcherna kommer igång). Vi vill vara två personer/tillfälle för att det ska kännas tryggt och bra. Gruppen är liten men siktar på att bli större i samband med att ungdomslagens föräldramöten drar igång. Mellis serveras till de ungdomar från klubben som vill ha. Smörgås, youghurt och frukt erbjuds, såväl gluten- som mjölkfria alternativ. Endast fantasin begränsar oss i sortiment men ägg diskuterades att koka/steka ngn vecka för att se hur det faller ut. Vi bemannar två veckor i taget, antingen genom att skriva i gästboken eller svara under respektive datum i vår kalender på svenska lag.
Svenska lag
På vår "lagsida" står vi angivna som "spelare" för att lättare hantera kontaktuppgifter och möjligheten att svara på kallelser etc. Kalendern uppdateras med uppdrag vi har och där kan man anmäla om man kommer eller ej. Gästboken kan användas för kommunikation.
/Malin
Kommentarer